import java.util.Ptyxio;

Σπουδάζοντας στο 2018, ακόμα και χωρίς να το καταλαβαίνουμε, ερχόμαστε αντιμέτωποι με διάφορες πτυχές της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και νόμους που χρόνια τώρα προσπαθούν να περάσουν οι κυβερνήσεις.  Το καλοκαίρι με τη ψήφιση του νόμου Γαβρόγλου συμπυκνώθηκαν όλες αυτές οι τομές που βλέπουμε στις σχολές μας από τους νόμους Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου ως τώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εφαρμογής της αναδιάρθρωσης στις σχολές μας, είναι το τμήμα της Πληροφορικής, όπου επιδιώκεται η περαιτέρω εξειδίκευση με ολοένα και πιο απάνθρωπους ρυθμούς σπουδών.

ΣΚΑΣΕ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕ

Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα μας αποτελεί ένα από τα πιο εντατικοποιημένα τμήματα, αφού έχουν εφαρμοστεί αλυσίδες σε αρκετά μαθήματα  με συνέπεια την αύξηση των ετών φοίτησης (προαπαιτούμενα μαθήματα κλπ.) με τον Μ.Ο αποφοίτησης να φτάνει τα 6.5 χρόνια, υπάρχει πλήθος εργασιών με μικρές προθεσμίες και διαφορετική ύλη από την εξεταστέα του μαθήματος (deadlines ακόμα και σε περίοδο εξεταστικής), τα οποία οδηγούν σε δύσκολους όρους φοίτησης και ταυτόχρονα διαμορφώνει ένα μοντέλο full-time φοιτητή ήδη από τον πρώτο χρόνο φοίτησης του. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας και περιπτώσεις μαζικών “κοψιμάτων” σε εξεταζόμενα μαθήματα,  έρχονται να ολοκληρώσουν αυτούς τους δυσμενείς όρους φοίτησης. Παραδείγματα καθηγητικής αυθαιρεσίας μπορούμε να πούμε πάρα πολλά. Από τον Π. Βασσάλο με τα “Υπολογιστικά Μαθηματικά”, μέχρι και τον Ανδρούτσο στην ΠΑΔ (Παιδαγωγική Επάρκεια), στην οποία πλέον και χωρίς ενημέρωση στους φοιτητές παίρνουν υποχρεωτικά παρουσίες στα μαθήματα !

ΟΥΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ, ΟΥΤΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ

Το τμήμα μας είναι ένα από τα λίγα στην Ελλάδα που έχει εφαρμοστεί το σύστημα των ECTS(πιστωτικές μονάδες) στο πλήρες του. Αυτό σημαίνει ότι το κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε διαφορετικό αριθμό πιστωτικών μονάδων (ενώ στα περισσότερα τμήματα της ΑΣΟΕΕ το κάθε μάθημα αντιστοιχεί σε 6 ECTS είναι όλα ισοδύναμα σε σχέση με τη λήψη πτυχίου). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μετατρέπονται τα πτυχία μας σε ατομικό φάκελο προσόντων. Τα ECTS σε συνδυασμό με την αναγραφή των μη προβιβάσιμων βαθμών στο πτυχίο σπάνε την ενιαιότητα του πτυχίου μας, και μας οδηγούν σε ατομική διαπραγμάτευση στην αγορά εργασίας. Τα παραπάνω μέτρα σε συνδυασμό και με τις κατευθύνσεις, σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και της ΕΕ, συμβάλλουν στην παραγωγή περεταίρω εξειδικευμένων αποφοίτων με “διαφορετικά προσόντα”. Στόχος είναι η διάσπαση των πτυχίων και η παραγωγή διαφορετικών καστών αποφοίτων που δεν θα μπορούν να διαπραγματευτούν συλλογικά τα εργασιακά τους δικαιώματα, αλλά θα αναγκάζονται να διαπραγματεύονται με βάση των «ατομικό φάκελο προσόντων»,  στο έλεος του εκάστοτε εργοδότη.

ΚΑΙ ΟΛΑ ΠΑΝΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΙΣΩ

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η μη διεξαγωγή της πτυχιακής εξεταστικής (δηλαδή η δυνατότητα των φοιτητών του 8ου εξαμήνου -εαρινό εξάμηνο 4ου έτους να εξεταστούν σε όλα τα χρωστούμενα μαθήματα), το οποίο μπορεί να μας κρατήσει ακόμα και ένα χρόνο πίσω από το πτυχίο μας. Αυτό μας πλήττει όλους, λόγω και της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που βιώνουν πολλές οικογένειες (Δεν είναι λίγες πλέον οι φορές που φοιτητές δουλεύουν και σπουδάζουν για να τα βγάλουν πέρα κλπ.) Δεν είναι δυνατόν εν έτει 2018 παιδιά να ξενοικιάζουν τα σπίτια τους και να έρχονται στην Αθήνα μόνο για τις εξεταστικές, επειδή πρέπει να περιμένουν την επόμενη εξεταστική για να δώσουν το μάθημα ! Στην Πληροφορική, το Νοέμβριο του 2017, έγινε μια “πτυχιακή” εξεταστική (κατά τα λεγόμενα των καθηγητών) στην οποία συμμετείχε μικρό ποσοστό φοιτητών, αφού υπήρχαν συγκεκριμένες προϋποθέσεις (μεγάλα έτη, συγκεκριμένα μαθήματα, συγκεκριμένος βαθμός σε παλαιότερες εξετάσεις κλπ.) το οποίο απέκλεισε μεγάλη μερίδα φοιτητών που ήθελε να συμμετέχει. Σε μια προηγούμενη προσπάθεια μεταφοράς του αιτήματος της διεξαγωγής της στη Γενική Συνέλευση Τμήματος, η απάντηση των καθηγητών ήταν αρνητική με γελοίες δικαιολογίες, μη δίνοντας σημασία στο αίτημα και τις ανάγκες των φοιτητών. Σε αυτό συνέβαλλε και η θέση των «εκπροσώπων» των φοιτητών, οι οποίοι λόγω του αποτελεσμάτων των περσινών εκλογών ανήκουν στην ΠΑΣΠ, που δεν πίεσαν προς άλλη κατεύθυνση αφότου το αίτημα απορρίφθηκε. Είναι πάγια θέση της εν λόγω παράταξης να αποφασίζει για το σύλλογο και να συνδιαλέγεται με τους καθηγητές μακριά από τους φοιτητές με βάση την πολιτική της ατζέντα. Γι’ αυτό και δεν ενημερώνουν για την μέρα και το μέρος της διεξαγωγής των Γενικών Συνελεύσεων Τμήματος το σύλλογο, και σε καμία περίπτωση δεν μεταφέρουν τα αιτήματά του σε αυτές τις διαδικασίες. Η μη μαζική παρουσία του συλλόγου στις Γενικές Συνελεύσεις του τμήματος μας φέρνει απευθείας σε χειρότερη θέση, τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και σε επίπεδο παρέμβασης σε σχέση με τις αποφάσεις. Σε μια τέτοια πραγματικότητα, κρίνεται αναγκαία τόσο η πραγματοποίηση των πτυχιακών εξεταστικών όσο και η καλύτερη ενημέρωση των φοιτητών για τις αποφάσεις που παίρνονται για το τμήμα, ώστε να μπορούν κι οι ίδιοι να συζητάνε γύρω από αυτές και να μπλοκάρουν πτυχές τις εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που τους πλήττουν.

Αυτή την περίοδο στο τμήμα ΗΜΜΥ του Πολ. Κρήτης οι συνάδελφοι μας δίνουν και αυτοί μαζικά, αγώνα για την επανακατοχύρωση της πτυχιακής εξεταστικής, με μαζικές γενικές συνελεύσεις και δυναμικές καταλήψεις ! Η κατάσταση αυτή του τμήματος  και του προγράμματός του, μας δυσκολεύει καθημερινά αλλά και θα μας επηρεάσει αύριο όπου θα βγούμε στην αγορά εργασίας. Είναι σημαντικό οι ίδιοι οι φοιτητές του τμήματος πληροφορικής να συζητήσουμε όλα τα παραπάνω κι ακόμα περισσότερα ζητήματα που δυσχεραίνουν τις συνθήκες φοίτησης μας, αλλά και να πάρουμε αποφάσεις συλλογικά σε σχέση με αυτά. Να παλέψουμε για να μην καταργηθεί η πτυχιακή εξεταστική, ενάντια στην εντατικοποίηση για ανθρώπινους ρυθμούς σπουδών και ενιαία πτυχία !

ΟΛΟΙ-ΕΣ ΣΤΗΝ ΤΜΗΜΑΤΙΚΗ

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

ΠΕΜΠΤΗ 1/3 13:00 ΑΜΦ Υ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s